streda, 11. novembra 2009

SERGIO ROSSI

Kvalitné, pohodlné, nádherné a veľmi drahé topánky, to je Sergio Rossi už viac než 40 rokov. Ročne firma predá pol milióna párov topánok, pripravuje aj špeciálne kolekcie topánok na Oscarov a iné ceremónie. Len na minulom festivale v Cannes sa v jeho topánkach predviedlo viac než 200 herečiek a hercov. Šije topánky aj pre značky ako Versace alebo DG. Guru talianskeho obuvníctva vraví, že topánky musia byť sexy a exkluzívne, ide totiž o umenie. Hlavnou prioritou je sústrediť sa na detaily a potreby zákazník. Značka Sergio Rossi bola stvorená v Taliansku Sergiom Rossim. Ten po svojom otcovi zdedil zmysel pre tradície a remeselné umenie. Už keď bol dieťa, mal najradšej časť v otcovom obchode, kde sa ručne vyrábali topánky pre náročnú a kultivovanú klientelu z blízkeho okolia a pre cudzincov, ktorí vyhľadávali výnimočnú krásu topánok.
Na konci šesťdesiatych rokov sa Rossiho sny stali realitou, topánky boli tým hlavným v jeho živote. Jeho prvá spolupráca bola so značkou Genny, ktorá si cenila talent a unikátny vzhľad Sergiho topánok. Tým človekom, ktorý si jeho talent vážil najviac, bol Gianni Versace.
Stopy času, signály, kódy a nové jazyky. Rast firmy Sergio Rossi je spojený s vývojom absolútne nového looku, ktorý sa prejavuje v bežnom živote. V tých rokoch si stylisti a návrhári uvedomujú, že on je tým pravým, lepšie povedané, jeho topánky sú tým pravým, čo musí doplniť vzhľad ich módnych kreácií. Jeho schopnosť zachytiť okamih, vstrebať trendy, predvídať a vyčleniť precízny štýl a ešte k tomu dokonale spolupracovať s návrhármi, taký bol a je Sergio Rossi.
V 80. rokoch sa firma začala rapídne rozširovať. Rossi pridáva kabelky a pánske topánky a simultánne zvyšuje počet kolekcií a butikov v Európe (Miláno, Florencia, Rím, Paríž). Stáva sa dvorným dodávateľom topánok značkám Dolce & Gabbana, Gianni Versace, a Azzedine Alaïa.
Expanzia pokračuje aj v 90. rokoch a dostáva se až do zámoria. V USA otvára butik v New Yorku a sťahuje sa aj do exkluzívnych obchodných domov ako Neiman Marcus, Saks... Pre Američanov jeho topánky znamenajú Európu, nadštandardný pôžitok, dokonale padnúce a sexy topánky, neobvyklé a kvalitné spracovanie. Rovnako tak po ňom začínajú šalieť aj ženy v Hong Kongu, Japonsku a Číne. V roku 1999 sa Sergio Rossi ale radšej spája s Gucci Group. Istá pomoc a záchrana, keďže začali klesať tržby. V roku 2005 návrhár Sergio Rossi odchádza z vedenia firmy a prenecháva firmu Gucci Group. Niekoľko rokov má značka Sergio Rossi novú riaditeľku a talentovaného návrhára, ktorý stále prináša nové nápady. Za celé roky firma otvorila viac než 40 butikov po celom svete.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára